van werklast naar werklust voorkom een burn-out!

Sla je lunches over en zie je jezelf gehaast door de gangen lopen?
Weet je niet meer hoe je moet ontspannen op je werk?
Of ervaar je grote werkdruk en zoek je handvatten om daar mee om te kunnen gaan?
Word je geleefd op je werk en wil je meer zelf de prioriteiten kunnen bepalen?
Wil je een loopbaanstap zetten, maar je weet niet wat jouw rode draad is?


Ik ben Anita Roelands, Registerpsycholoog NIP Arbeid & Organisatie met een burn-outspecialisme en ik heb sinds 1999 honderden managers en professionals in de zorgsector, profit en culturele sector en het onderwijs begeleid die met grote werkdruk kampen, zich overbelast voelen en die vinden dat het zo niet langer meer kan. Ik help hen om een burn-out te voorkomen en hun accu gevuld te houden zodat ze succesvol in hun werk kunnen zijn.

Daarnaast help ik bedrijven en organisaties met behulp van een drie stappenprogramma om structureel preventie en vitaliteit in het DNA van de organisatie te implementeren. Dit doe ik samen met andere HR professionals.

Onder andere zorgen we ervoor dat leidinggevenden hun afdeling burn-outproof maken om uitval en hoge ziektverzuimcijfers te voorkomen, zodat medewerkers productief blijven en met plezier hun werk doen.

Werkdruk maakt dat je je overspoeld voelt door het "teveel", je gehaast gaat reageren en dat je gaat doen wat anderen van jou verwachten in plaats van je eigen koers te volgen. Op een gegeven moment neem je niet echt meer tijd voor de lunch op je werk en weet je niet meer welke signalen 'normaal' zijn.

Ik vind het belangrijk dat je je eigen signalen en grenzen kent en voor je eigen werktempo kiest om weer regie te krijgen op je werkdag. Daarmee krijg je de frons uit je wenkbrauwen, stel je gemakkelijker prioriteiten en heb je overzicht. Zodat je elke ochtend weer fit en fluitend het bed uit komt om naar je werk te gaan, succesvol in je werk bent en je naast het werk ook nog energie hebt om leuke dingen te doen.

Mijn drijfveer is om hiermee te voorkomen dat mensen burn-out raken en er een hoog ziektverzuim is.

Ik ben schrijfster van het werkboek "Nooit meer burn-out! - in drie stappen leren genieten van werk en leven". (4e druk, € 19,50). Zie hier in de opname voor het programma "Altijd Jong" van RTL4 hoe Beertje van Beers een oefening uit het boek ervaart.

 

Ben je burn-out en wil je hiervan herstellen?
Kijk dan hier hoe je hier 100% van kunt herstellen en kunt zorgen dat het je nooit meer overkomt. Je denkt misschien dat het nooit meer goed met je komt of je vraagt je af of je nog wel capabel genoeg bent om het werk aan te kunnen. Misschien hoor je al maanden de vogels niet meer fluiten en voel je je hondsmoe.

Ik begeleid je om weer energie te krijgen en om te leren de knop om te zetten zodat je jezelf weer voorop gaat zetten in plaats van te voldoen aan de verwachtingen of prioriteiten van de ander.

Achteraf vinden mensen die ik begeleid heb, zichzelf geen loser meer, maar zijn ze blij dat ze veel tools in handen hebben om het niet nog een keer mee te hoeven maken. Ze zijn dankbaar dat ze door de burn-out geleerd hebben hun grenzen te bewaken en goed voor zichzelf te zorgen, zodat ze weer fit en fluitend naar hun werk gaan.

Ik ben zó blij dat ik weer op mijn oude energieniveau zit en vol enthousiasme kan werken! De balans blijven houden blijft wel een uitdaging, maar ik heb het idee dat het me beter lukt dan voorheen. HR adviseur, Careyn

Doe de test om te checken of je burn-out bent of risico loopt.

Om de maand publiceer ik artikelen, waarin ik tips geef hoe je stress en burn-out de baas kunt worden en hoe je geïnspireerd kunt blijven op het werk. Je kunt je hiervoor inschrijven (zie hieronder de button). Meld je dan nu aan, de artikelen staan altijd vol met tips en handvatten. Je ontvangt bij inschrijving mijn gratis e-book vol met tips en informatie hoe je een burn-out kunt herkennen en voorkomen.

Ahold Delhaize Amsta
AnneFrank Careyn

 

Cargill Genpact


GGDHASlogoNEMO Van Kleef

Aafje logo